Foto: Shutterstock

Mozak drugačije procesuira boje ovisno o bojama koje ih okružuju

Voće se u supermarketima pakira u mrežice koje nisu sve iste boje. Naranče i mandarine tako se nalaze u crvenim mrežama, a limun i grejp u žutima ili zelenima. Mislite da je to slučajno? Naravno da nije.

Pravi razlog, naime, ima uporište u čistom marketingu. Naranče u crvenoj mrežici doimaju se rumenijima i primamljivijima pa je veća šansa da će ih ljudi htjeti kupiti, objasnio je Martin Lindstrom, autor bestselera “Buyology” i “Brandwashed – Tricks Companies Use to Manipulate Our Minds and Persuade Us to Buy”, koji u svojim knjigama spominje ovaj trik.

Munkerova iluzija

Isto tako, limun i grejp uvijek su pakirani u žutoj ili zelenoj mrežici jer bi u crvenoj ambalaži djelovali narančasto i, samim time, neprirodno te neprivlačno kupcima. Ta se pojava inače naziva Munkerova iluzija, koja tvrdi da mozak drugačije procesuira boje ovisno o bojama koje ih okružuju. Primjerice, pogledajte ove zelene jabuke u crvenoj mrežici. Ne djeluju primamljivo, zar ne?

U ovom slučaju, to znači da mrežica u jednoj boji utječe na doživljaj voća i njegove stvarne boje, koju prekriva. Lindstorm u svojim knjigama objašnjava i da su košare u trgovinama s vremenom postale sve veće, a tomu je tako jer s većim košaricama kupci kupuju čak 19 posto više.


>>> MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI <<<
>>> IVAN PERNAR OSNIVA NOVU STRANKU: Izabrao je ime kakvo nitko ne bi očekivao, obožavatelji podijeljeni
>>> DALIĆ SE OBRUŠIO SE NA ORGANIZATORE: ‘Ja stvarno ne znam tko je donio ovakvu odluku, pa mi smo viceprvaci svijeta’
>>> IDEMO NA PRIJEVREMENE IZBORE? PLENKOVIĆ NEĆE IMATI IZBORA: Rizik je velik ako će čekati. U tom slučaju mogao bi ostati bez svega…
>>> Je li joj Hrvatska dala dovoljno? Pročitajte što je sve dobila Sandra Perković
KOmentari
Prati nas i ne propusti ekskluzive!