Četvrtak, 26 studenoga, 2020

Skupinu znanstvenika i inženjera su pitali vjeruju li u Boga: Rezultati bi vas mogli iznenaditi!

Često se pretpostavlja da su znanstvenici i oni koji rade u znanstvenim profesijama neprijateljski raspoloženi prema vjeri i duhovnosti, a snažni dojam ostavljaju i slavni ateisti kao što su Richard Dawkins i Brian Cox.

Međutim, izgleda da mnogi od njih zapravo vjeruju u Boga.

Znanstvena i medicinska mreža provela je istraživanje o pogledu na duhovnost među 3.000 ispitanika koji rade u znanosti, inženjeringu, tehničkim i medicinskim zanimanjima.

Istraživanje, provedeno u suradnji s Ipsos MORI i financirano od strane zaklade Salvia, otkriva da se jedva četvrtina njih identificiraju kao ateisti – 25 posto u Velikoj Britaniji, 29 posto u Francuskoj i 24 posto u Njemačkoj, prenosi Christian Today.

Daljnjih 16 posto kažu da su agnostici – 21 posto u Velikoj Britaniji, 17 posto u Francuskoj i 11 posto u Njemačkoj.

Ove brojke zajedno pokazuju da se manje od polovice sudionika – 46 posto u Velikoj Britaniji i Francuskoj, te 35 posto u Njemačkoj – smatraju nevjernicima ili neduhovnima.

Više od dvoje na pet sudionika u svakoj zemlji smatra se vjernikom ili duhovnom osobom.

Gotovo trećina sudionika u Velikoj Britaniji, te četvrtina sudionika u Francuskoj i Njemačkoj, složili su se da je vjera ili duhovnost važna za način na koji žive svoje živote.

U sve tri zemlje, osobe s višom stručnom spremom bile su više duhovne ili vjerski usmjerene od onih s nižim kvalifikacijama.

Većina ispitanika vidi vjeru i znanost kao nezavisna područja koja se ne mogu usporediti.

Samo jedna osoba od četiri u Velikoj Britaniji, te jedna od pet u Francuskoj i Njemačkoj kaže da vjera i znanost proturječe jedno drugome

Među ispitanicima najviše je bilo ateista iz Francuske. U Velikoj Britaniji 15 posto ateista kaže da redovito meditira.

Guy Hayward, postdoktorski istraživački suradnik sa Znanstvenom i medicinskom mrežom, izjavio je sljedeće: „Rezultati ovog istraživanja pokazuju kako ne možemo pretpostaviti da je znanstvena zajednica pretežno ateistična i neduhovna. Neki znanstvenici, liječnici i inženjeri su ateisti, ali većina njih nije. Doista, više znanstveno obrazovanih ljudi ima vjerska ili duhovna uvjerenja.“

Profesor Eric Priest, bivši predsjednik Kraljevskog astronomskog društva na Sveučilištu u St. Andrewsu i urednik nedavnog sveska o odnosu znanosti i vjere, izjavljuje: „Ova impresivna anketa od strane Ipsos-MORI potvrđuje prethodne rezultate Elaine Ecklund da većina znanstvenika odbacuje zastarjelu tvrdnju Novih ateista o sukobu između znanosti i duhovnosti. Umjesto toga, mnogi znanstvenici imaju suptilniji, detaljniji pogled na taj odnos i prepoznaju da su ispitivanje, mašta, kreativnost, razum, vjera i zajednica zajednička obilježja znanosti i vjere.“

Dr. Chris van Tukkelen, znanstvenik iz UCL-a koji financira MRC, kaže: „Mislim da je znanost u najboljem slučaju prekrasan i ograničen alat koji povremeno pomaže u razumijevanju našeg svijeta. Ali postoje neke vrste znanja koje će uvijek biti neprobojne. Posebno se dva tipa pitanja čine izvan svoga dosega: pitanja o porijeklu zakona koji upravljaju fizičkim svemirom i pitanja o iskustvu ljudstva.

Profesor Keith Ward, bivši profesor na Oxfordu i stručnjak za odnos znanosti i vjere, kaže: „Ovo je dobro konstruirana anketa koja baca sumnju na tvrdnju da znanstvenici uglavnom smatraju kako je njihov rad nespojiv s vjerskim uvjerenjima. Činjenice su mnogo složenije i dobro je dokazati da je to tako.“

Ipsos MORI vodio je intervjue u Velikoj Britaniji, Francuskoj i Njemačkoj na ispitanicima u dobi od 18 i više godina koji su znanstveni, inženjerski, medicinski ili tehnički istraživački stručnjaci. Istraživanja su provedena on-line između 28. i 30. studenoga 2016. u Velikoj Britaniji na 1.003 ispitanika, 2. do 5. prosinca u Francuskoj na 1.020 ispitanika i 29. studenog do 3. prosinca u Njemačkoj na 1.000 ispitanika.

Izvor novi zivot.net

>>> MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI <<<
>>> ŠOK ZA HDZ! POTOP U SLAVONIJA: Nova anketa, pogledajte kako stranke stoje po regijama
>>> SEVERINA SE PONOVO RAZVODI, KOJIĆ PODNIO ZAHTJEV. Razlog? “Ne zarađuje više dovoljno da me uzdržava”
>>> Loša vijest za pušače: Ove cigarete više nećete moći kupiti, zabranjene su…
>>> Otkrili Plenkovićevu tajnu: Dobro pogledajte ministre, je li vam nešto neobično?