Dieter Schwarz navodno sjedi u kancelariji s običnim namještajem

Poslovno carstvo Schwarz grupe snažno širi na Hrvatsku, a od domaćih snaga jedina konkurencija su im Tommy i Plodine, piše Slobodna Dalmacija. U toj grupi nalaze se popularni Lidl i Kaufland. Sličnost između vlasnika Schwarz grupe i Tomislava Mamića te Mile Ćurkovića, vlasnika spomenutih domaćih lanaca trgovina, jest ta da su dvoja carstva gradili sustavno i u diskreciji. Skroz suprotno od onoga što je primjerice radio Ivica Todorić kroz Agrokor. Zato su ostali i opstali u tržišnoj utakmici i među konkurencijom.

No, tko je samozatajni vlasnik Schwarza, jedan od najbogatijih ljudi na svijetu za kojeg rijetko tko zna kako izgleda?

Lidl ima pobjednički model

2001. godine Schwarz grupa došla je na hrvatsko tržište bez previše pompe i to preko Kauflanda. Godinu poslije prvi zaposlenici Lidla počeli su pripremati tržište i kupovati zemljišta. Vrata prvih 13 trgovina otvorena su za kupce tek 2006. godine. Od tada Lidl kontinuirano provodi strategiju ulaganja u širenje svoje prodajne mreže i zapošljava 2200 zaposlenika, piše Slobodna Dalmacija. 97. trgovina otvorena je nedavno u Puli. U prvoj godini poslovanja u Hrvatskoj, Lidl je ostvario oko 700 milijuna kuna prometa. Godinu do dvije dana nakon što su krenuli s radom u Hrvatskoj, govorilo se o odlasku iz Hrvatske zbog neispunjenih očekivanja. Međutim, tada je počeo rast.

Prvu skromnu dobit Lidl je ostvario 2013., a već sljedeće godine zaradio je 108 milijuna kuna – taman koliko je zaradio četiri puta veći Konzum! Promet im je do danas narastao sedam puta, a broj trgovina dostići će najavljenih 120. Jedan od ključnih kriterija za Lidlove lokacije je da s užom okolicom do pet kilometara imaju 10.000 i više stanovnika. Na svako tržište Lidl ulazi promišljeno i cijela poslovna strategija im počiva na organskom rastu. Primjerice, u Srbiju su stigli prije pet godina, a trgovine otvorili tek nedavno.

Lidlov model je pobjednički jer su supermarket s popustom, diskont su s jeftinom robom s niskim cijenama, imaju ograničen asortiman, često s ciljanom ponudom vlastitih marki proizvoda koji su jeftiniji od poznatih brendova. Nakon izbijanja financijske krize 2008., Lidl je pomeo konkurenciju. Nije samo zato postao “broj jedan” kada je riječ o kupovini u Hrvata jer im cijeli poslovni model počiva na filozofiji diskontera. Upravo je taj model pokazao svoju učinkovitost na brojnim tržištima i u snažnom, ponekad nevjerojatnom rastu. Lidl je jako napredovao i u Hrvatskoj i u Velikoj Britaniji jer su se izmijenili kupci koje više nije sram kupovati u diskontu. Lidl se nekada percipirao kao “trgovina za siromašne”.

Nije upotrijebio svoje ime i prezime za naziv lanca

Schwarz Gruppe, privatna obiteljska tvrtka, trenutno je najveći diskonter i trgovac u Europi, te treći najveći trgovac na malo u svijetu po prihodima. Zapošljavaju preko  350.000 ljudi i u ovoj godini namjeravaju otvoriti 350 novih trgovina u svijetu s ulaganjem od sedam milijardi u prošloj poslovnoj godini. Najpoznatiji konkurent Lidla je njemački Aldi, zapravo najstariji diskonter. Za razliku od drugih vlasnika trgovačkih lanaca, Dieter Schwarz nije htio upotrijebiti svoje prezime u nazivu biznisa nego je za tisuću maraka od partnera svoga oca, Ludwiga Lidla, kupio sva prava na njegovo ime.

Od svog početka pa do danas, baš kao i Kaufland i Handelshof, u vlasništvu je Dietera Schwarza. Hijerarhija upravljanja vrlo je jednostavna: Dieter Schwarz preko svoje tvrtke, koja ima 0,1 posto vlasništva Lidla, ima sto posto prava odlučivanja u koncernu. Svih 99,9 posto ostalog vlasništva je u zakladi – kojoj je opet na čelu Dieter Schwarz. Međutim, upravljanje kompanijom prenio je na Fondaciju Dietera Schwarza, što je potez kojim se nasljednike sprječava da “zeznu” tvrtku. No, to sprječava i poreznike da “oderu” nasljednike, tako da budu prisiljeni prodati tvrtku.


>>> MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI <<<
>>> Kolinda se neće kandidirati za predsjednicu? Nudio joj se najviša funkcija u EU
>>> Prosperov Novak o obrazovnoj reformi Plenkovićeve ministrice Divjak: ‘Uništavaju se temelji hrvatskoga društva i njegovog nacionalnoga identiteta’
>>> OVO JE ISUSOVA KRVNA GRUPA: Zašto je Bog želio imati baš ovu krvnu grupu?!
>>> PROGOVORILA MAJKA MLADOG PROČELNIKA: ‘Ja sam majka koja je izgubila svoje dijete, nemam se više čega bojati’
KOmentari
Prati nas i ne propusti ekskluzive!