PROCURILI DETALJI O RIMČEVOM PREUZIMANJU BUGATTIJA! EVO KAKO BI SE TO FINANCIRALO!

Podijeli

Danas je glavna vijest u svim medijima koji se bave automobilima – a zapažena i u onima koji se bave biznisom – ona da se sprema preuzimanje Bugattija od strane hrvatske tvrtke “Rimac automobili”.

Bugatti je krunski dragulj Volkswagen koncerna. Izrađuje ultra ekskluzivne, izuzetno skupe hiper automobile s debelo preko 1500 konjskih snaga i najvećim brzinama koje prelaze 400 km/h, te drže rekord za najbrži serijski proizveden automobil na zemlji. No isto tako skupe i ekskluzivne, jednako brze i još snažnije, ali električne automobile proizvodi i Rimac.

Ako je ovaj šokantni izvještaj britanske publikacije Car Magazine istinit, marka Bugatti mogla bi promijeniti vlasnika u bliskoj budućnosti. Car, pozivajući se na neimenovane izvore unutar VW koncerna, tvrdi da su rukovoditelji Volkswagena već odobrili posao u kojem će vlasništvo nad Bugattijem biti prebačeno na hrvatskog proizvođača superautomobila EV Rimac, premda to nadzorni odbor još mora odobriti.

Trenutno Porsche, podružnica Volkswagena, posjeduje 15,5 posto Rimaca. Umjesto gotovinskog posla, Car kaže da će VW preko Porschea povećati svoj udio na 49 posto, dok bi Rimcu ostao kontrolni paket dionica. Drugim riječima, VW bi preko Porschea prenio vlasništvo Bugattija kompaniji Rimac, u zamjenu za veći udio u kompaniji. Kao što Car sugerira, taj potez ima nekog smisla, tim više što je sam Rimac lani najavio kako on uskoro neće više biti većinski vlasnik kompanije, niti ga to zanima – ali će ostati na čelu iste i voditi je, dok god se ulagači s tim slažu.

Dugoročni cilj Volkswagena je budućnost koja se zasniva na elektrifikaciji, a imati hiper nišu proizvođača luksuznih automobila koji ne radi ništa drugo doli neučinkovite superautomobile s pogonom na benzin, sve nepopularnije među bogatima i slavnima koji su nerijetko pod povećalom javnosti i ne mogu si priuštiti “ekološku neosviješćenost”, ne podudara se baš s tom vizijom. Istodobno, čini se da bi stjecanje većeg udjela u najeskponiranijem i “vrućem” europskom start-upu pokrenulo stvari u smjeru koji odgovara i Rimcu i VW-u.

I glasnogovornici Rimaca i Bugattija poručili su da njihovi brendovi ne mogu komentirati špekulacije. No u konačnici, Rimac je i do sad širio poslovanje sklapanjem ugovora s velikim europskim i svjetskim proizvođačima poput VW-a, Jaguar – Land Rovera, Hyundaija (koji je također uložio 80 milijuna dolara) i kineske korporacije Camel po sistemu “tehnologija u zamjenu za udio u poslu”.

Volkswagen je uložio ogroman novac u Bugatti kad ga je kontrolirao Ferdinand Piëch. Uzmimo u obzir da je samo projekt Veyron koštao oko 1,6 milijardi dolara da bi se napravilo 450 automobila koji su se prodavali po cijeni od oko 1,5 milijuna dolara po primjerku – na svakom su izgubili preko dva milijuna dolara prije nego se uopće uračunaju troškovi same proizvodnje! Bugatti još uvijek može prodati svaki automobil koji može proizvesti, a predaja nadzora nad Bugattijem mogla bi potencijalno dovesti VW u vodstvo u utrci za proizvodnjom EV-a visokih performansi koji će u konačnici nagovoriti kupce superautomobila da izbjegavaju unutarnje izgaranje. Ako je to slučaj, vodstvo Volkswagen grupe to bi moglo vidjeti kao cijenu koju vrijedi platiti.

Komentari

Najnovije