Petak, 4 prosinca, 2020

Pisao Vladi i HNB-u da mu pomognu spasiti radna mjesta: “Pogledajte što nam radi ova banka, ovo je zastrašujuće”

Jedna od većih prijevozničkih firmi u PGŽ, klanjski Klanatrans, obratila se pismom Vladi, HNB-u i nizu nadležnih institucija, moleći ih za pomoć za spas radnih mjesta, nakon što su se suočili s za njih nepojmljivim ponašanjem Banke Kovanica.

– Obraćamo vam se sa hitnom zamolbom za pomoć, odnosno spas radnih mjesta u našoj tvrtki, koja je sukladno vašim preporukama uputila zamolbu za prolongat svojih obveza prema Banci Kovanica d.d., na temelju zaključka Vlade RH i preporuka Hrvatske narodne banke.

Očekivali smo razumijevanje financijskih institucija, konkretno Banke Kovanica d.d. da usvoje vaše preporuke i prilagode svoje poslovanje te započnu s primjenom mjera kojima je cilj pomoći građanima i poslovnim subjektima da prebrode negativne utjecaje povezane s epidemijom koronavirusa, započinju svoje pismo u Klanatransu.

Uredno sve plaćamo 2 godine

Pojašnjavaju kako je Klanatrans kupac goriva za svoje potrebe od dobavljača koji je prodao svoja potraživanja faktoring kući, odnosno Banci Kovanica d.d.

– Već dvije godine uredno plaćamo svoje obveze putem faktoringa u korist Banke Kovanica d.d. Međutim, s obzirom da se bavimo transportom te spadamo u djelatnosti koje su izravno pogođene pandemijom koronavirusa, na tržištima u Italiji, Sloveniji i Hrvatskoj, zbog značajnog pada prometa poslali smo dopis za prolongat budućih nedospjelih obveza po cesijama.

Na naš dopis Banka Kovanica je u svom pismenom odgovoru zaprijetila neosnovanom i pravno neutemeljenom blokadom računa u roku od 24 sata, napominje direktor Klanatransa Radomir Starčić.

Ništa im drugo nije preostalo nego se za pomoć obratiti hrvatskim institucijama koje nadziru bankarski sektor te, dodaju u Klanatransu, mogu žurno pomoći da se ne unište hrvatske kompanije. Klanatrans i njihov dobavljač zajedno zapošljavaju više od 100 radnika.

– Preporuku Vlade i HNB-a da se od financijske institucija traži pomoć i razumijevanje za očuvanje kako poslovanja društva tako i radnih mjesta, Banka Kovanica je iskoristila kao neosnovani argument za raskid ugovora o cesiji i prijevremenu naplatu nedospjelih obveza kroz prijetnju blokadom računa u roku od 24 sata.

Ovo je nedopustivo i zastrašujuće

Ono što je nedopustivo i zastrašujuće je to da je Banka Kovanica umjesto da pomogne hrvatskom gospodarstvu, konkretno našoj tvrtki, iskoristila naš dopis da bi nam nedospjelu obvezu pravno neosnovano jednostrano naplatila putem blokade računa i time dovela do gašenja tvrtke, ističe u svom dopisu direktor Klanatransa, koji od Vlade i HNB-a moli hitnu pomoć.

Iz dopisa Banke Kovanica vidljivo je da zbog ugovornih obveza prema osiguranju faktoringa nisu u mogućnosti odobriti moratorij.

– Nakon što smo kontaktirali osiguranje i predstavili vašu situaciju možemo vam ponuditi odgodou od 90 dana (uz dodatnih 90 dana koji moraju biti još potvrđeni od strane osiguranja), ukoliko do sutra, 2.4.2020. uplatite iznos od 1.420.000 na partiju faktoringa.

Nadam se da vam je ponuda prihvatljiva jer bi na taj način vam osigurala odgodu od potencijalnih 180 dana (90 dana su osigurani).

U suprotnom bit ćemo prisiljeni otkazati ugovor o suradnji i aktivirati sve instrumente osiguranja, uključujući i reversnog dužnika, stoji u dopisu koji je u Klanatrans stigao iz Banke Kovanica.

Cjelokupna korespodencija objavljena je u Facebook grupi Glas poduzetnika OVDJE.

Očitovanje Banke Kovanica

Iz Banke Kovanica kasnije je stiglo očitovanje:

“Banka Kovanica je društvo odgovorna te postupa u skladu sa zakonom i svim preporukama. U konkretnom slučaju prije svega izričito opovrgavamo navode da je Banka blokirala račun društva te raskinula ugovor o cesiji pa stoga nije ni na koji način ugrozila poslovanje klijenta.

Budući da je kreditno potraživanje osigurano kod osiguravajućeg društva sa kojim Banka ima sklopljen ugovor o poslovnoj suradnji vezano za osiguranje domaćih i izvoznih potraživanja, Banka je uvažavajući poteškoće klijenta u dosadašnjim razgovorima nastojala izaći u susret istom na način da smo ponudili plaćanje polovice nedospjelih obveza sa mogućnošću dobivanja odgode od 90 dana kod nedospjelih obveza i dodatnih 90 dana nakon isteka prvih 90 uz prethodnu suglasnost osiguravajućeg društva.

Napominjemo da Banka uvijek djeluje u interesu klijenta posebno vodeći računa o izvanrednim okolnostima uvjetovanim pandemijom koronavirusa a koje utječu na poslovanje klijenta, međutim mora također voditi računa o sklopljenom ugovoru sa osiguravajućom kućom, odnosno o pravima i obvezama koji iz istog ugovora proizlaze”, poručuje član Uprave Banke Kovanica Ivan Mužić.

Komentari

Komentari