Petak, 25 rujna, 2020

Pilot Selak odgovorio MORH-u: Eto vam slika, pročitajte što piše… danju i noću gospodo, to piše

Pilot Ivan Selak proteklog se vikenda se osvrnuo na izjavu ministra obrane Marija Banožića o MiG-ovima 21 na kojima lete pilozi HRZ-a.

– Ministar Banožić je rekao da MiG-ovi ne mogu letjeti noću. Reći ću ministru da imam 600-700 sati leta noću. MiG-ovi mogu letjeti noću, kazao je Selak za RTL Danas.

Iz MORH-a su nakon Selakove izjave izdali kratko priopćenje u kojem navode da MiG-21 nisu opremljeni za provedbu zadaća noću te da je takav avion primarno konstruiran za presretanje velikih ciljeva koji slabo manevriraju (bombarderi) u dnevnim uvjetima i zbog toga nije opremljen za zračnu borbu na srednjim i velikim daljinama, kao ni za borbena djelovanja noću.

– Nabavom i uvođenjem u operativnu uporabu VBA dostići će se pune borbene sposobnosti u provedbi zadaća zaštite zračnog prostora RH danju i noću – rekli su iz MORH-a.

Pilot Selak sada je odgovorio MORH-u i to na svom Facebooku. Njegov status prenosimo u cijelosti:

– Dakle da odgovorim, ne ministru jer on to ne treba niti znati, nije njegovo da zna kalibar tenkovske granate, brzinu ispaljenog zrna iz jurišne puške, ili može li ili ne može MiG šibnuti raketu… i to još noću.

Ali oni koji u javnost istupaju u ime MORH-a to moraju znati, ako ne znate onda pitajte, ako ne želite pitati onda ste nesposobni, ako to radite namjerno onda čovjeku “sapunate dasku”, četvrtog nema, ili ima, ali onda ste nesposobni uhljebi.
Citiram vas: ”Borbeni avioni MiG 21 nisu opremljeni za provedbu zadaća noću…” i onda bla, bla, gdje i tko ga koristi i koristio.

Dakle ovo je strašno, da ne odgovorim ja, neka vam odgovori knjiga uputa pilotu za upravljanje avionom L -17(MiG 21 bis) prva stranica, eto vam slika, pročitajte što piše… danju i noću gospodo, to piše. Još jednom “oprema osigurava letenje danju i noću”.

Idemo dalje kroz knjigu, jer one služe za čitanje, ova za učenje, napisana na krvi poginulih koji su ga u početku i tijekom eksploatacije koristili.

Sljedećih par slika iz iste knjige (svetog pisma za pilote, znalci moji) govori “a kako se to leti noću”, kako s kabinom, pokretanje, voženje, polijetanje, slijetanje, pa i o osobenostima kad nemaš rasvjetu koju bi trebao imati (eto ide i bez toga).

Kome da vjerujemo??? Pilotskom svetom pismu ili vama ekspertima. Drugi citat, ono da uhljebi pokažu kako može i gore: ”S obzirom na zahtjeve primarno je konstruiran za presretanje velikih ciljeva koji slabo manevriraju (bombarderi) u dnevnim uvjetima i zbog toga nije opremljen za zračnu borbu na srednjim i velikim daljinama (ma što to značilo-moj dodatak), kao ni za borbena djelovanja noću.

Alo ljudi, uhljebi, ovo je bis, ima radar (skroman doduše) nosi rakete sa TG (zajebana) R-60m ili bez m, ima top (23 u milimetrima), ima pojačan motor, dopunski forsaž – to je ono kad misliš da je požar, a ono motor gura tako da ga ne obuzdavaš ni sa 7-8g, ma o čemu to ja?

Evo vam knjiga ”Metodsko uputstvo za borbenu primjenu aviona L-17(MiG 21 bis). I odmah na početku kak i treba: ”namijenjen za borbu u zraku protiv svega što leti, DANJU AND NOĆU, a bogami i po ciljevima na zemlji danju ali i noću u PMU( povoljni meteo).

Pitate se “sučim” – pa eto piše, dao sam vam, stranica iza – vođeno raketno naoružanje, u stvari samo se vodi, ispališ i “a je to”-imamo je R-60m ili bez m, pročitajte o njoj, piše sve, piše da je šibneš i pri 7g (na bombarder koji vitla s tim g, piše da avion i naoružanje raubaš od zemlje (nije ravna ploča) do praktičnog vrhunca (0 metara-18000metara), jel čitate?? Piše u knjizi, ja vjerujem napisanom jer sam to sve primjenjivao… i više od toga pa i 30%.

I hvala onom koji ga je napravio, zato sam živ, eto vam i moje osposobljenje iz 84. onog vijeka za borbeno djelovanje noću, alo noću, pa kako to?? Jbga može se, ima se, a eto ima i pečat. E da i u Hr se letjelo noću, obučih čini mi se 4,5 pilota i to baš na avionu koji po vama ne može noću, dečki šibali i samostalno, no da bi avioni letjeli moraš imati rez. dijelove, motore, opremu, razrađen sustav u koji moraš ulagati ne onoliko koliko si ulagao od kraja rata do sada, nego puno, puno više.

Naravno ako želiš da ti naziv bude HRZ, a ne HVZ ili HHZ (ove srednja slova su ratno, vatrogasno, helik(h)optersko zrakoplovstvo). I na kraju, eto jedna noćna, sa noćnog leta avionom koji ne može noću, imam ja i barem koji sat i videa, al ne da mi se tražit, idem đeronimooo i par fotki za ekipu koja me demantira čisto da skuže što je što na avionu – napisao je Selak na Facebooku.

Komentari

Komentari