Ponedjeljak, 27 siječnja, 2020

NJEMAČKA NA RUBU KATASTROFE zbog borbe protiv “klimatskih promjena”: Idu masovni otkazi, proizvodnja auta najmanja u 23 godine

Njemačka autoindustrija je u krizi, znalo se to već prema prethodnim kvartalnim podacima u 2019. godini, a sada je stigla potvrda i prema najnovijem godišnjem izvješću, prema kojem je godišnja proizvodnja u njemačkim tvornicama automobila s 4,66 milijuna proizvedenih vozila pala na razinu iz 1996. godine. Smanjenje je to od 9% u odnosu na 2018. godinu, prenosi Bloomberg.

Razlog pada proizvodnje, međutim, nije slabija prodaja automobila u Njemačkoj jer je ona, bez obzira na slabiji gospodarski rast u Njemačkoj ove godine, rasla za 5% uz ukupno 3,6 milijuna prodanih automobila što je najbolja prodajna godina od 2009. godine, kada su se na njemačkom tržištu automobila počele osjećati posljedice globalne financijske krize. Pad proizvodnje njemačkih proizvođača prije svega je posljedica smanjene potražnje za njemačkim vozilima u Kini.

Dio analitičara to pripisuje trgovinskom ratu Kine i SAD, no dio napominje i da je kineska auto-industrija danas gotovo posve dostigla zapadnu po svim mjerilima, a uskoro će kineski automobili, kao svojedobno japanski, biti vodeći u svijetu kvalitetom i tehnologijom.

Usto, tu su strogi ekološki zahtjevi Europske unije čiju je dinamiku ubrzao najveći skandal u autoindustriji u ovom tisućljeću – Dieselgate, kada su američke regulatorne vlasti 2015. godine uhvatile njemački Volkswagen, kao najvećeg svjetskog proizvođača automobila, u lažiranju podataka o ispušnim plinovima, preciznije dušikovim oksidima (NOx) njihovih dizelskih motora. Skandal se prelio i na Europu, pali su i šefovi koncerna, a Volkswagen je odlučio na novu eru – elektrifikaciju. A njihovu politiku slijede i svi ostali proizvođači automobila. Ali takva transformacija s termičkih na električne pogone zahtijeva milijarde eura ulaganja.

Dodatni udarac proizvođačima automobila u Europi zadala je Europska komisija novim propisima kojima EU vlasti žele profitirati na “globalnom zatopljenju” i koji su stupili na snagu prvim danom 2020. godine. Proizvođači automobila kažnjavat će se za svaki prekobrojni gram ugljikova dioksida (CO2) iznad 95 grama po prijeđenom kilometru iznosom od 95 eura po gramu, a to će se u konačnici preliti na kupce koji će automobile plaćati osjetno skuplje.

Koliko su pojedini proizvođači u škripcu govori podatak da je prosječan ispust CO2 u novim prodanim automobilima u Europi iznosio 121,5 g/km, a posebno će nova odredba pogoditi proizvođače koji proizvode automobile većih performansi poput Porschea, Audija, BMW-a i Mercedesa. Zbog toga se očekuje veliki rast cijena novih automobila. Njemački proizvođači najavili su restrukturiranje poslovanja, a otkazi i najave otkaza radnicima u autoindustriji počeli su već prošle godine.

Prelazak na proizvodnju električnih automobila neminovno donosi manje radnih mjesta jer su električni automobili jednostavniji i imaju manje dijelova nego klasični automobili, a sve se to prelijeva i na dobavljače, a u budućnosti bi se moglo preliti i na servisere te dobavljače rezervnih dijelova.

S jedne strane njemački se proizvođači bore s manjom potražnjom za njihovim vozilima, a u isto vrijeme moraju osigurati milijarde eura za ulaganje u razvoj električnih automobila i hibrida.

Ulaganja u elektrifikaciju

Volkswagen je još na proljeće objavio da u sklopu digitalizacije tvrtke do 2023. otpušta 4000 radnika, uglavnom u administraciji. U rujnu je stigla neslužbena najava da bavarski div BMW do 2022. godine namjerava otpustiti 6000 radnika.

Ipak, krajem prošle godine iz BMW-a je stigla vijest da do daljnjega ne namjeravaju otpuštati radnike, ali su sa sindikatima dogovorili smanjenje bonusa i božićnica za radnike.

Audi je pak u studenom najavio da će do 2025. godine otpustiti 9500 od ukupno 61.000 radnika u Njemačkoj. Kao razlog se navodi ušteda od 6 milijardi eura za ulaganja u elektrifikaciju, koja će za utjehu omogućiti zapošljavanje novih 2000 radnih mjesta.

Smanjenje za najmanje 10.000 radnih mjesta do 2022. krajem prošle godine najavio je i Daimler, najviše u Mercedes-Benzu s istim razlogom – ulaganje u električna vozila. Tisuće otkaza u bližoj budućnosti najavili su i njemački dobavljači u autoindustriji Bosch i Continental.

 

Komentari

Komentari