Ponedjeljak, 13 srpnja, 2020

Kao i devedesetih: Česi spašavaju sezonu?

Godinama su im Hrvati predbacivali što na Jadranu navodno dovoljno ne troše i ne rezerviraju luksuzni smještaj, no Česi im ništa od toga nisu zamjerili. Dapače, ispada kako će nam, baš kao i u ratu, sezonu moguće spašavati upravo posjetitelji iz “Bohemie” čije putničke udruge posljednjih dana marljivo rade na modelu koji bi im i ove godine omogućio – da ljetuju na Jadranu, piše Jutarnji list.

Glavni inicijator je udruga turoperatera Češke koja je češkoj Vladi ovih dana poslala zanimljiv dopis.

Hrvatska i Slovenija prve na popisu

U njemu se predlaže da država Česima koji ishode zdravstvene potvrde u kojima stoji da nisu bolesni od Covida-19 dopusti putovanje u destinacije s niskim stopama pandemije, a prve na popisu našle su se Hrvatska i Slovenija. S odabranim zemljama, predlažu Česi, potom treba sklopiti posebne ugovore te stvoriti zračne ili cestovne koridore namijenjene za putovanje isključivo zdravih turista koji po dolasku u destinaciju, jednako kao i prilikom povrata kući, ne bi morali odraditi 14-dnevnu samoizolaciju.

“Od resornih ministarstava zatražili smo da se pronađe rješenje za spašavanje ljetne turističke sezone odnosno putničkih agencija. U inicijativi smo predložili da češka vlada kontaktira zemlje u kojima je epidemiološka situacija povoljna te da se one dogovore oko uvjeta i potpišu ugovor koji bi omogućio uzajamna putovanja građana tih zemalja. U prijedlogu su bile zemlje kao što je Hrvatska, Slovačka, ali i neke daleke zemlje”, izjavio je za Jutarnji list predsjednik udruge čeških putničkih agencija Jan Papež.

Njegova udruga koja broji 198 članica predlaže stvaranje zračnih mostova između Praga i Splita te Praga i Dubrovnika ili pak specijalni cestovni koridor koji bi vodio prema Česima najinteresantnijim turističkim destinacijama, a uvjet za početak putovanja bilo bi ishodovanje posebne zdravstvene potvrde kojima bi Česi dokazivali da se nisu zarazili koronavirusom.

Češki ministar prometa i vicepremijer Karel Havliček izjavio je kako provedba modela ne ovisi isključivo o češkim željama već o razmišljanjima i stavovima zemalja iz okruženja u koje bi Česi rado putovali, a iz ministarstva zdravstva ove zemlje potvrdili su pak kako su spremni na debatu o novom režimu putovanja, ali i upozorili kako zdravlje građana ipak mora biti na prvom mjestu.

Idealan turistički koridor

Prema mišljenju Čeha, Hrvatska je idealna za otvaranje turističkog koridora, prvenstveno zbog dobre epidemiološke situacije u zemlji pa je u prilogu prikazanom na češkoj televiziji objašnjeno kako je broj oboljelih u našoj zemlji za četiri puta niži nego u Češkoj, a broj umrlih u vrijeme prikazivanja priloga iznosi tek petinu češke stope.

Osim toga, Hrvatska je oduvijek bila jedna od omiljenih destinacija čeških turista.

Prema službenoj statistici, samo lani u Hrvatskoj je ljetovalo preko 800 tisuća Čeha kojima Hrvatska predstavlja najveće emitivno tržište, iako posljednjih godina interes Čeha za našom zemljom ponešto pada. Ipak, s obzirom na to da ih čak 45 posto putuje osobnim automobilom, autodestinacije poput Hrvatske i Slovenije omiljena su im odredišta do kojih bi se, prihvati li se inicijativa, najhrabriji Česi i ove godine rado “dokopali”. Šef Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomislav Fain pozdravio je inicijativu, uz napomenu kako od čeških kolega još uvijek čeka detalje o projektu.

– Ovakve inicijative su dobrodošle i trebalo bi vidjeti možemo li takve stvari raditi i u ostalim zemljama iz okruženja –  kazao je Fain.

Iz HTZ-a za Jutarnji su potvrdili kako bi ova inicijativa zasigurno pokrenula booking u Češkoj, koja za Hrvatsku predstavlja jedno od važnijih emitivnih tržišta.

Vijest o mogućem masovnom dolasku Čeha na Jadran nije obradovala samo ključne ljude hrvatskog turizma, već i pripadnike HGSS-a koji su osim po spašavanju života poznati i po originalnim i zabavnim objavama na društvenim mrežama.

Tako su vijest o dolasku čeških državljana dočekali s dozom humora.

– Što japanka sastavi, ni korona ne rastavi – napisali su iz HGSS-a i podijelili naslovnicu današnjeg Jutarnjeg, uz hasgtag ‘neka prijateljstva su vječna’ i ‘welcome back dear clients’.

Komentari

Komentari