Srijeda, 12 kolovoza, 2020

Izbjegnite zarazu – OVE NAMIRNICE ĆE POMOĆI VAŠEM IMUNITETU

Mr. dr. Lejla Kažinić Kreho, liječnica i magistrica kliničke prehrane i voditeljica savjetovališta ‘Nutrition Diagnostic Centar u Zagrebu, za Slobodnu Dalmaciju otkrila je koje bi namirnice trebalo koristiti za prevenciju zaraze koronavirusom, te kako se hraniti ako se zarazite kako biste se lakše izvukli.

Birajte prirodne antimikotike poput onih sa propolisom – naravno oprezne moraju biti osobe koje imaju alergiju ili intoleranciju na med.

Izbjegavajte hranu koja izaziva plinove i nadutost jer otežava disanje – grah, gazirane napitke, jako začinjenu hrana, kupusasto povrće – brokule i kupus.

Različiti shakeovi i smoothies – idealan su međuobrok i to naročito oni koji sadrže ciklu, mrkvu, đumbir, kurkumu, avokado, kvinoju ali bez kravljeg mlijeka!

Izbjegavati namirnice bogate natrijevim kloridom zbog zadržavanja vode i otežanog disanja, te soja umak, konzervirane proizvode, kobasice, suho meso, proizvode koji sadrže mononatrijev glutaminat – MSG (danas se dodaje u mnoge vrste gotove hrane, još se zove “poboljšivač okusa”. Iako zaista poboljšava okus hrane povezana je s cijelim nizom bolesti- op. a.)

Izbjegavati kofeinske napitke jer izazivaju uznemirenost što pogoršava simptomatologiju bolesti.

Maslinovo ulje, lan i laneno ulje (alfa linolenska kiselina bogata je omega-3 msnom kiselinom a nalazi u mnogim sjemenkama i uljima, uključujući laneno sjeme, orahe, chia, konoplju i mnoga uobičajena biljna ulja)

U jelovnik svakako uvrstite plavu ribu i riblje ulje.

Voće bogato vitaminom C.

Od začina koristite:

Kurkumu – umanjuje upalne probleme, pokazao se efektan u smanjenju simptoma astme.

Đumbir – ima protuupalno, antihipertenzijsko i antioksidakcijsko djelovanje (topli čaj od đumbira je izvrstan izbor!).

Češnjak – zadržava enzime involvirane u sintezu lipida, inhibira angiotenzin inhibirajući enzim, ima jako antioksidacijsko djelovanje.

Sva tri začina ‘isključuju’ proizvodnju proteina (poznatog kao nuclear transcription factor kappa B) koji pojačava upalni proces.

Pojačati unos proteina kao što su sojin protein u prahu i konopljin protein. Njih treba dodavati jelima raznim vrstama variva i juha, napicima, pireu od krumpira, različitim umacima.

Pripremajte napitke od limuna, limunove kore, kurkume, meda i đumbira.

Kuhajte razne energetske juha za imunitet i snagu, poput pileće juhe kojoj treba dodati malo đumbira i limuna te za vegane juhu od celera, mrkve, šitake gljiva, morskih algi, batata…

Komentari

Komentari