Split, 29.7.2017 - Turisti u Trajektnoj luci Split. foto HINA/ Mario STRMOTIÆ/ ua

Iako su hrvatska obala i otoci redovito na listama najpoželjnijih turističkih odredišta te od turista, ali i struke dobivamo brojne pohvale, to ne znači da u domaćoj turističkoj ponudi baš sve štima. Menadžerica jedne putničke agencije specijalizirane za čarter jahte s posadom nabrojilla je neke od najučestalijih primjedbi turista koji ljetuju kod nas.

Prema svemu sudeći, na vrhu liste stvari na koje se turisti najviše žale nalazi se česta nemogućnost plaćanja karticama u restoranima, posebice na otocima pa turisti nakon što dovrše svoj obrok kreću u potragu za bankomatima. Još ih više izbacuje iz takta što u hrvatskim restoranima često nije dopuštena praksa da se jedan račun za večeru plati s nekoliko kartica, odnosno da se iznos razdijeli.

Nema mnogo sadržaja za goste veće platežne moći

“Strancima je enigma zašto su nam tako skupa domaća vina, koja po njihovoj procjeni doduše jesu dobra, ali ipak nisu u rangu cijena koje imaju. Također, nautičari su redovno zaprepašteni cijenama marina kod nas, a iznenađuje ih i nedostatak pravih kasina. Primjećuju i da su svi noćni klubovi na isti kalup, svugdje je isti tip glazbe, nema ponude za goste s nešto rafiniranijim ukusom”, rekla je Ćatipović.

Jedan od problema je i prilično loša povezanost otoka. Tako se primjerice mladi ljudi s nekog od otoka često moraju vraćati na kopno kako bi otišli na drugi, a redovito ostanu zatečeni kad vide stanje naših vlakova i željezničkih pruga.

Tu su još i “prekonzervativni, ponekad “srednjovjekovni” stavovi lokalaca koji se čudom čude navikama, odjeći ili obući stranaca.

“Bila sam dva tjedna na Hvaru, Visu i u Splitu. Ovo mi je drugi put da sam u Hrvatskoj, ali mislim da se neću vraćati. Ne želim da me se krivo shvati, Hrvatska je prekrasna zemlja, ali ponašanje ljudi je jadno i ignorantsko. Istina, susrela sam ljubazne lokalce, ali to je iznimka. U svakoj drugoj zemlji gdje sam bila hvalili smo ljubaznost domaćina, ali zašto je Hrvatska tako drukčija?”, komentar je jedne gošće.

Hotelski i privatni smještaj koji često razočara

“Fotografije Splita pokazuju mnogo luksuzniju verziju grada od one koju sam vidio uživo. Pojedini dijelovi grada više mi sliče na sirijski Alep”, napisao je u kritici David Bryant iz New Yorka.

“Moja najveća zabluda o Hrvatskoj je bila da ta zemlja ima neke od najljepših plaža na svijetu. To je krivo! Ako putujete u Hrvatsku, nadam se da volite kamenje, puno oštrog kamenja… Te plaže su bolne za hodanje i ležanje. Hrvatska je lijepa, ali to nije to”, rekla je pak druga.

“Hrvati su mi ostali u pamćenju kao neljubazni. Kada smo posjetili Rab, u turističkom uredu smo pitali kako najlakše doći do Splita, a tip nam je samo rekao “puno sreće”.

Hotelski smještaj također često razočara turiste.

Loša povezanost među otocima

“Recepcionar je bio jako bezobrazan. Fotografije na internetu s kojim se reklamira hotel su netočne. Hotel ne zaslužuje nijednu zvjezdicu. Kad su nas smjestili u sobu, bila je jako prljava i nitko je nije očistio cijelo vrijeme našeg boravka. Nitko nam nije promijenio plahte pet dana. U hotelu su nam rekli da je sobarica prezaposlena. Za doručak nam je poslužena kava iz obližnje trgovine. Ne odsjedajte u ovom hotelu”, navela je jedna obitelj za hotel na Lošinju, dok se druga žali na hotel na Braču.

“Ostajanje u ovom hotelu bila je jedna od najgorih životnih odluka koju sam donijela. Vlasnik hotela je najneljubaznija osoba koju sam upoznala u svome životu.

Želi samo od vas novac, to ga jedino zanima, a ništa ne nudi zauzvrat. Hrana je užasna, sve je prljavo, a ono što nude na stranicama hotela, uopće ne postoji u njihovu hotelu. Primjerice, napisali su da imaju teretanu, ali je nemaju. Wellness i spa koje su reklamirali također ne postoje.

Nije bilo tople vode u WC-u. Kad smo to rekli vlasniku, njega nije bilo briga, samo je prijetio policijom ako ne platimo punu cijenu – kaže ta obitelj, dok i drugi u komentarima na taj hotel navode da je vlasnik “lopov” te da obvezno fotografiraju sobe jer vlasnik zna od gostiju tražiti da plate mrlje na zidovima koje su tu bile otprije.

“Pitali smo ih i čiste ručnike, a oni su nam odgovorili ‘zašto’. Ovaj hotel preporučujem jedino mazohistima. Ovo je bilo iskustvo iz gulaga”, navode gosti bračkog “horor hotela”, piše Slobodna.

Kod nas nisu dopuštene ni free walking ture, dok svugdje u svijetu jesu. Gosti se još žale i na nedostatak parkinga, namrgođenost konobara i drugih ugostiteljskih djelatnika, nedostatak klubova koji nude klasičniju glazbu, različite cijene taksi-usluga za iste relacije i neizdavanje računa od strane taksista, smrad koji dolazi iz restorana u centru grada, a koji nisu adekvatno riješili problem ventilacije i odvoza smeća te na jednoličnu ponudu u restoranima.

KOmentari
Prati nas i ne propusti ekskluzive!