Četvrtak, 3 prosinca, 2020

HEP usred zime isključuje građanima struju bez opomene i za 10 kuna duga!

“Mojoj majci su prijetili isključiti struju zbog 89 kuna razlike, odnosno duga. Šećer koji su joj digli tim glupostima nije bio vrijedan tog novca. Sramotna je njihova neažurnost jer kad smo i dobili nekoga na telefon, shvatili su i u HEP-u da je struja redovno plaćana, a da postoji razlika od 89 kuna za koju nas nitko nije obavijestio. I to im je uplaćeno isti dan. A kad bih vam krenula prepričavati peripetije koje su trajale nekoliko dana da riješimo ovaj problem, ne biste vjerovali”, ispričala je Monika Uzon iz Ližnjana za Glas istre.

Prema pisanju Glasa Istre, mnogo je onih koji za dug, nastao radi razlike između izdanih računa za struju i stvarne potrošnje, niti ne doznaju dok im ne zapečate brojilo. Na kućnu adresu ne prime nikakve opomene, a HEP za to krivi Poštu. Kako se neslužbeno doznaje, iz riječke podružnice HEP-a samo u prosincu prošle godine stiglo je više od 800 zahtjeva za isključenje.

Djelatnici jednostavno, dođu na vrata, predstave se i najave da su došli iskopčati struju i zapečatiti brojilo. Na kućnu adresu korisnici nisu primili nikakve opomene, a HEP za to krivi Poštu. U rukama djelatnika je samo nalog za iskapčanje korisnika, ali uvid u dugove nemaju. U velikoj većini slučajeva taj će svoj radni nalog i provesti.

Jednoj obitelji iz Pule prijetili su ovrhom cijelo ljeto za navodno neplaćene račune. Ovi su se trudili mjesec dana dobiti na telefon nekoga u HEP-u u Rijeci s kim bi mogli usporediti podatke i provjeriti stanje svog brojila i eventualan dug. Kad se napokon netko javio, potvrdio im je dug od par stotina kuna. Obitelj se bunila da to ne može biti, ali su odlučili platiti da ih ne isključe, da bi im zatim na kućnu adresu u rujnu stigao novi obračun struje koji je pokazao da su preplatili čak 800 kuna.

Mnogi Istrani koji su čitav život telefonom ili osobno na šalter u Elektroistri dostavljali svoje očitanje brojila i plaćali struju do u lipu točno po potrošnji svog kućanstva, to već odavno ne mogu, dok HEP s druge strane nema dovoljno ljudi za redovna očitavanja. Njihov je odgovor na to da svaki građanin može dostaviti stanje brojila na besplatan telefon HEP-a za korisnike ili na njihovim web stranicama za što treba izraditi korisnički račun kako bi se redovno provjeravala potrošnja.

Jedno od osnovnih pitanja koje zbunjuje građane jest zašto im jedna osoba, koju konačno uspiju dobiti na telefon u HEP-u u Rijeci, zaprimi stanje brojila, ali im istovremeno ne može reći točan iznos računa ili duga koji moraju platiti jer, navodno, nema uvid u to.

HEP pak odgovara da je to uvedeno “temeljem zakonske obveze” kojom je “provedeno propisano poslovno i informatičko razdvajanje opskrbne djelatnosti od djelatnosti distribucije električne energije” unutar HEP-ODS-a, koji se zbog toga podijelio na distribucijsku djelatnost (HEP – ODS) i opskrbnu djelatnost (HEP Elektra). HEP ODS omogućuje korištenje mreže, što uključuje poslove očitanja, a s druge strane, HEP Elektra je kao jedini zajamčeni opskrbljivač ovlaštena za pružanje javne usluge opskrbe električnom energijom u Hrvatskoj, što znači da opskrbljuje krajnje kupce.

HEP ODS, među ostalim, zaprima reklamacije očitanih, odnosno potrošenih količina kWh, kao i zahtjeve građana za samoočitanje stanja brojila, dok HEP Elektra ima informacije o računu i o stanju duga.

Iz HEP-a tvrde da imaju zaposlen optimalan broj operatera koji se krajem mjeseca, kada stiže najveći broj poziva građana zbog očitanja brojila, čak i poveća te da građani na ovom broju čekaju eventualno nekoliko minuta.

Činjenica je da nitko više ne može biti siguran da mu neće iskopčati struju. Nekada se iskapčalo tek nakon što bi dug dostigao više tisuća kuna, uz barem dvije pismene opomene prije isključenja. Danas ta svota može iznositi i samo 10 kuna.

Čestitka od 100 kuna

Prema njihovom cjeniku, za ponovno uključenje na idućem računu stiže “čestitka” od 100 kuna. Prema dojavama nekih građana, u zadnje vrijeme kućanstva u Istri obilaze mladići koji mobitelima slikaju stanje brojila, a nisu u tipičnim radnim odijelima HEP-ovaca.

“Distribucijsko područje Elektroistra Pula HEP ODS-a za usluge očitanja brojila angažira vanjske izvršitelje koji obavljaju tu vrstu usluge. Rezultati rada vanjskih izvođača radova redovito se evaluiraju s ciljem kontrole kvalitete usluge”, kažu iz HEP-a.

Novi korisnik, a isto brojilo

Kako to obično i biva u nas, ono što je nekome “poboljšanje usluge ili sustava”, građanima je dodatna kafkijanska zavrzlama na terenu. To i dan-danas proživljava obitelj Silvane Detoffi iz Vodnjana.

“Jako sam ljuta, jako. Prebacili smo brojilo za struju sa svekra na muža i tek onda dolazi urnebes. Jedan korisnik im je u pretplati, a drugi dužan. Nikako da usklade da je to isto brojilo i da prebace pretplatu na eventualni dug, pa su i nama prošli mjesec htjeli iskopčati struju.

Najbolje od svega je što sam poslala na e-mail sve podatke i sve uplate, da bi 2. listopada dobila odgovor da je sve u redu i da će se to proknjižiti. Zatim 20. listopada stiže obavijest o isključenju. Opet to zivkanje u Rijeku pa pisanje mailova, da bi se netko sjetio odgovoriti da nema preknjiženja dok mi oni ne dostave zahtjev koji trebamo popuniti, a dok to traje mi moramo uplatiti još jednu ratu.

Nakon toga odlazim u Pulu i tražim dokaz na temelju zaprimljenih e-mailova da budem sigurna da mi neće doći iskopčati struju. Sad dolazi novi obračun na kojem stoji da smo u pretplati te su nam dostavljene rate na po 20 kuna. Opet zovem i pitam je li to neka šala, a oni mi kažu da smo novi pretplatnik i da nam nemaju na temelju čega napraviti avansne rate. Ludilo! Dakle, radi se o istom brojilu na istoj adresi, samo smo promijenili ime korisnika. Strašno sam razočarana, i nisam sama u tome”, kaže Detoffi.

Komentari

Komentari