pixabay.com

Diviti se djevojci je isto kao diviti se ruži koja je u cvatu. No veliki je problem ako razina odnosa s tom djevojkom ostane na nepomičnoj razini zato što niti ruža nije u neprekidnom cvatu. Biti fiksiran na pojedinu biljku znači svjedočiti njezinom kratkom životnom vijeku. A tako i par koji ne ide na višu razinu svojih odnosa i obveza ima kratak vijek trajanja. Dapače, u najcrnjem scenariju imaju dugo razdoblje venuća i odumiranja, kada su latice otpale, miris iščeznuo, a lišće izgubilo boju.

U početku je ruža na koju smo fiksirali pažnju svakim danom sve zanosnija i sve vise mami svojim pogledom i mirisom. No nakon nekog vremena počne stagnirati, žutiti po rubovima, otpuštati latice – i konačno uvene. Jednako tako venu i ljubavni odnosi ako se ne prebace na višu razinu zaruka, vjenčanja i podizanja obitelji.

Biti u vezi koja se ne pomiče znači čekati neizbježno uvenuće, iza kojeg ćemo tražiti samoopravdanja kako je zapravo dobro što smo prekinuli “jer vidi koliko ta osoba ima mana i u što se pretvorila.” Da, ima ih jer je uvenula. Ali nije morala uvenuti jer je čovjek biće dinamike, za razliku od statične ruže! Ta osoba i ti skupa s njom ste mogli u alternativnim odabirima pomicanja stvari prema naprijed imati uvijek iznova nove procvate. Zasićenje para koji hoda se pretvara u novu ekstazu nakon zaruka, a rutina zaruka ulazi u novu dinamiku sa nadnevkom vjenčanja.

Nadalje, ni vjenčani par također nije dostigao cilj nego je tek prešao određenu dionicu puta te i on na toj dionici usporava, a monotonija za volanom može dovesti do nesreće na putovanju. No dolazak prvog djeteta budi novu dinamiku i izazove, a dolazak svakog idućeg novu. Isto se odnosi na izazove njihova odgoja; rastom te djece raste i taj par zajedno s njima u novom procvatu ljubavi. Dinamika se nastavlja dolaskom unučadi itd. Štoviše, kada je razina jedinstva dovoljno duboka onda čak i poslovni i zdravstveni izazovi služe produbljenju odnosa i njihovim novim procvatima.

Isto vrijedi i sa vođenjem poduzeća. Ona poduzeća koja ne rastu sa udjelom na tržištu, inovacijom novih proizvoda i usluga, brojem novih zaposlenika i dakako veličinom svogdohotka, takva poduzeća ne stangiraju jer stangiranje na tržištu ne postoji. Takva poduzeća lagano propadaju i konačno bivaju ugašena. Budućnost poduzetničkog poduhvata je usko povezana sa njegovim dinamičnim rastom, širenjem i iskoracima u ponudi. Nedostatak vizije i prilagodbe vlasnika na potrebu stalnog rasta je po definiciji koban za poslovanje. Nisu bez razloga postoci uspješnih brakova i poduzeća toliko niski. Razlog je u krivim početnim pretpostavkama.

Bitno je ići naprijed, ujedinjeni u istim vrijednostima prema istom cilju. To gradi pojedince, obitelji, poduzeća i cijela društva, omogućujući im uvijek svježe procvate, nakon kojih izgledaju zanosnije od bilo koje ruže

Autor: Ivan Biki
foto:pixabay.com

KOmentari
Prati nas i ne propusti ekskluzive!