EPA/RITCHIE B. TONGO

Krajem rujna je Mark Zuckerberg priopćio odluku kompanije da američkom Kongresu da kopije tri tisuće političkih reklama plaćenih s ruskih računa, čime je Facebook odustao od ranijeg stava o odnosu prema svojih korisnika. U video poruci na Facebooku je Zuckerberg rekao kako ne želi da netko koristi Facebook kao alat za podrivanje demokracije. Također je napomenuo kako će aktivno surađivati s vladom i dao nalog da se Kongresu daju kopije i ispisi svih reklama na Facebooku koje imaju veze s Rusijom.

”Živimo u novom svijetu. Internetske zajednice su suočene su s novim izazovom. Moraju se baviti državama koje pokušavaju potkopati izbore. Nastavit ćemo surađivati s vlastima kako bismo saznali koliko je bila ozbiljna intervencija Rusije. Učinit ćemo sve od sebe”, rekao je Mark Zuckerberg.

Facebook sada ide korak dalje i kako bi spriječila političku manipulaciju “opasnih struktura” putem oglašavanja planira zaposliti 1000 moderatora koji će ”ručno” provjeravati oglase, izvještava Forbes. Osim toga, Facebook namjerava obavijestiti vlade diljem svijeta o svakoj sumnjivoj aktivnosti.

Facebook je opisao nove mjere kojima platforma mora pribjeći da zaštiti društvenu mrežu od političke manipulacije “opasnih struktura”, piše Forbes.

Od iduće godine Facebook namjerava uposliti 1000 dodatnih moderatora koji će osobno provjeravati oglase. Osim toga, tvrtka planira uložiti sredstva u poboljšanje svojih sustava automatskog odabira oglasa.

Prema riječima predstavnika Facebooka, to će pomoći u procjeni ne samo sadržaja budućeg oglašavanja, nego i okolnosti njegovog utjecanja i potencijalnu ciljanu publiku.

Tvrtka također inzistira na tome da će sada svi korisnici koji žele postaviti oglase povezane s američkim izborima biti podvrgnuti temeljitoj provjeri.

Predstavnici Facebooka su izjavili kako su uoči izbora u Njemačkoj uspješno surađivali s lokalnim vlastima kako bi spriječili aktivnosti “opasnih struktura”, tako da će platforma u budućnosti informirati vlade diljem svijeta o sumnjivim aktivnostima kako bi se spriječilo ponavljanje “političkih uplitanja”.

Istodobno je Facebook američkim vlastima predao 3 000 reklama koje su navodno kupljene s 470 računa “povezanih s Kremljom”, navodi Forbes.
Prema američkim medijima, jedan od tih oglasa, koji su predani Kongresu, opisuje tamnoputu ženu koja je automatsku pušku. Takav oglas može raspiriti militantno raspoloženje u afroameričkoj zajednici i izazvati strahove među bijelim stanovništvom, komentar je navodnog oglasa koji je postavljen s ”računa povezanih s Kremljom”.

Ruska ”manipulacija na Facebooku” je potvrda da se tvrtka mora više boriti i moderirati oglašavanje, kao i sadržaj na društvenoj mreži općenito. Način po kojem kriteriju će se cenzurirati političko oglašavanje i kako će se utvrditi tko je povezan s Kremljom ili za zapadnu civilizaciju ”opasnim strukturama” nije pojašnjen.

SAŠA. F. / logicno

Foto: Epa

Prati nas i ne propusti ekskluzive!