Nedavna emisija na Hrt-u, Nedjeljom u 2, voditelja Aleksandra Stankovića potaknula je na reakciju mnoge hrvatske intelektualce. 

Kako tvrde intelektualci koji su se obratili našem uredništvu, nemaju priliku na Hrt-u izreći svoje mišljenje te napominju kako su nezadovoljni tendecioznim i neprofesionalnim vođenjem i uređivanjem Aleksandra Stankovića.

Njihova otvorena pisma i izjave prenosimo u cijelosti:

 

Izjava Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo
Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti
U emisiji “Nedjeljom u dva” emitiranoj 26. studenoga 2017. voditelj Aleksandar
Stanković iznio je neutemeljene i ničim potkrijepljene stavove o
Cjelovitoj kurikulnoj reformi.
Naime, pozivajući se na neimenovane izvore, ustvrdio
 
kako je samo tri posto sadržaja
kurikulnih dokumenata sporno, dok bi se
navodno čak 97 % njihova sadržaja moglo odmah
implementirati u hrvatskome obrazovnom sustavu. Time je gledateljstvo dovedeno u zabludu o opsegu i količini stručno utemeljenih kritika koje su o kurikulnim dokumentima
 iznesene u javnoj i stručnoj raspravi. Mnoštvo je kritika tih dokumenata iznijelo upravo Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo
Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti i
njegovi članovi.
 
Zbog prava javnosti na objektivno informiranje očekujemo da u jednu od idućih
emisija “Nedjeljom u dva” pozovete akademika Vladimira Paara, predsjednika Znanstvenogav
ijeća za obrazovanje i školstvo
 HAZU-a, kako bi i
mao priliku iznijeti i obrazložiti kritičke stavove o
sadržaju kurikulnih dokumenata.
 U Zagrebu, 11. prosinca 2017.Za
Znanstveno vijeće
za obrazovanje i školstvo HAZU
:
Potpredsjednik Vijeća:
akademik Vladimir Bermanec, v. r.
Potpredsjednik Vijeća:
akad
emik Ranko Matasović, v. r.
 

PDF OVDJE

 

Izjava Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo
 Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti
Na 5. (8.) sjednici
Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo H
rvatske akademije
znanosti i umjetnosti, održanoj 11. prosinca 2017. godine, jednoglasno je usvojen sljedeći
prijedlog.Znanstveno
vijeć
e
za obrazovanje i školstvo
 HAZU u potpunosti
podržava otvoreno
pismo
Borisa Vilića
, člana suradnika Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo HAZU,
dekana Collegea of Continuing Studies, Rider University, SAD. Svoj demanti neutemeljenihtvrdnji iznesenih
u emisiji „Nedjeljom u 2“ urednika Aleksandra Stankovića
od 26. studenoga2017. uputio
 je čelništvu
Hrvatske radiotelevizije, ali nije dobio adekvatan odgovor emitiran
u nekoj od sljedećih emisija
.Za Znanstveno
vijeć
e za obrazo
vanje i školstvo
 HAZU:Potpredsjedni
k Vijeća:
 akademik Vladimir Bermanec, v. r.Potpredsjedni
k Vijeća:
 
akademik Ranko Matasović, v. r.
OTVORENO PISMO ALEKSANDRU STANKOVIĆU I RAVNATELJU HRT-a

Aleksandar Stanković

(urednik emisije “Nedjeljom u 2”),

Kazimir Bačić

(glavni ravnatelj Hrvatske radiotelevizije),

Ravnateljstvo Hrvatske radiotelevizije

Prisavlje 3, HR-10000 Zagreb
Poštovani gospodine Stankoviću,

poštovani gospodine ravnatelju Bačić,

poštovana gospodo članovi Ravnateljstva Hrvatske radiotelevizije,

htio bih istaknuti da su tvrdnje gospodina Aleksandra Stankovića, izrečene u emisiji “Nedjeljom u 2” prikazanoj 26. studenoga 2017. godine, sasvim
netočne i to konkretno izjava da su kritik e Cjelovite kurikularne reforme (CKR) ideološke naravi kao i da postoji suglasnost onih koji podržavaju CKR i onih koji ga kritiziraju u čak
97 posto
 One nisu ni na koji način provjerene niti argumentirane, a budući da su izrečene na nacionalnoj televiziji te ih je pred
hrvatskom javnošću iznio upravo predstavnik ove iste televizije, ovakve su izjave i vrlo
neodgovorne. Onede facto (novinarski) prezentiraju CKR u javnosti kao reformu školstva koja je u velikoj većini (97
%) svima prihvatljiva. To apsolutno nije istina i time se trivijaliziraju
recenzije više od stotine akademika, sveučilišnih profesora i, znanstvenika, učitelja i pedagoga iz osnovnih i srednjih škola koji su upozorili na velike probleme s CKR
-om. Navodim samo neke od mnogih nedostataka koje su recenzenti istaknuli:

neprovedivost metodologije CKR-
a koja nema temelje u modernome školstvu razvijenih zemalja (posebno kulturološki bliskih srednjoeuropskih zemalja)

neprofesionalan i površan pristup usavršavanju učitelja i nastavnika
pogreške u odgojno obrazovnim očekivanjima manjak naglaska na STEM području i podjela predmetne satnice prema vlastitim afinitetima, a ne prema objektivnim potrebama društva
 nepostojanje programa za darovite učenike (posebno one s iznimnim postignućima)

otvaranje vrata mogućnosti da hrvatska književnost (autori i djela koji nisu obvezni u
prijedlogu CKR-
a) sasvim nestane iz hrvatskih učionica (isto kao i hrvatski jezik koje se naziva “materinjim” a ne “hrvatskim” imenom)
neodgovoran pristup poučavanju hrvatske povijesti od nacionalnoga značenja te nekorektan i netočan prikaz Domovinskoga rata

 

PDF OVDJE

A mi smo prvi reagirali na neprofesionalnost na HRT-u pa smo optuženi da koristimo govor mržnje ….  Ostali smo dosljedni u prozivci

HRT dosljedan u zaštiti “svojih” ma kako se oni ponašali prema Naciji

PRATITE NAS PUTEM APLIKACIJE ZA ANDROID!

Stavovi iznešeni u komentarima ne odražavaju stavove redakcije Portala, već su to osobni stavovi autora pojedinog komentara.

Prati nas i ne propusti ekskluzive!