Nedavna emisija na Hrt-u, Nedjeljom u 2, voditelja Aleksandra Stankovića potaknula je na reakciju mnoge hrvatske intelektualce.
Kako tvrde intelektualci koji su se obratili našem uredništvu, nemaju priliku na Hrt-u izreći svoje mišljenje te napominju kako su nezadovoljni tendecioznim i neprofesionalnim vođenjem i uređivanjem Aleksandra Stankovića.
Njihova otvorena pisma i izjave prenosimo u cijelosti:
Aleksandar Stanković
(urednik emisije “Nedjeljom u 2”),
Kazimir Bačić
(glavni ravnatelj Hrvatske radiotelevizije),
Ravnateljstvo Hrvatske radiotelevizije
Prisavlje 3, HR-10000 Zagreb
Poštovani gospodine Stankoviću,
poštovani gospodine ravnatelju Bačić,
poštovana gospodo članovi Ravnateljstva Hrvatske radiotelevizije,
htio bih istaknuti da su tvrdnje gospodina Aleksandra Stankovića, izrečene u emisiji “Nedjeljom u 2” prikazanoj 26. studenoga 2017. godine, sasvim
netočne i to konkretno izjava da su kritik e Cjelovite kurikularne reforme (CKR) ideološke naravi kao i da postoji suglasnost onih koji podržavaju CKR i onih koji ga kritiziraju u čak
97 posto
One nisu ni na koji način provjerene niti argumentirane, a budući da su izrečene na nacionalnoj televiziji te ih je pred
hrvatskom javnošću iznio upravo predstavnik ove iste televizije, ovakve su izjave i vrlo
neodgovorne. Onede facto (novinarski) prezentiraju CKR u javnosti kao reformu školstva koja je u velikoj većini (97
%) svima prihvatljiva. To apsolutno nije istina i time se trivijaliziraju
recenzije više od stotine akademika, sveučilišnih profesora i, znanstvenika, učitelja i pedagoga iz osnovnih i srednjih škola koji su upozorili na velike probleme s CKR
-om. Navodim samo neke od mnogih nedostataka koje su recenzenti istaknuli:
neprovedivost metodologije CKR-
a koja nema temelje u modernome školstvu razvijenih zemalja (posebno kulturološki bliskih srednjoeuropskih zemalja)
neprofesionalan i površan pristup usavršavanju učitelja i nastavnika
pogreške u odgojno obrazovnim očekivanjima manjak naglaska na STEM području i podjela predmetne satnice prema vlastitim afinitetima, a ne prema objektivnim potrebama društva
nepostojanje programa za darovite učenike (posebno one s iznimnim postignućima)
otvaranje vrata mogućnosti da hrvatska književnost (autori i djela koji nisu obvezni u
prijedlogu CKR-
a) sasvim nestane iz hrvatskih učionica (isto kao i hrvatski jezik koje se naziva “materinjim” a ne “hrvatskim” imenom)
neodgovoran pristup poučavanju hrvatske povijesti od nacionalnoga značenja te nekorektan i netočan prikaz Domovinskoga rata
A mi smo prvi reagirali na neprofesionalnost na HRT-u pa smo optuženi da koristimo govor mržnje …. Ostali smo dosljedni u prozivci
HRT dosljedan u zaštiti “svojih” ma kako se oni ponašali prema Naciji
Stavovi iznešeni u komentarima ne odražavaju stavove redakcije Portala, već su to osobni stavovi autora pojedinog komentara.